Visionat de Portafolis 2025
Saps que fas bones fotografies? Estàs buscant una valoració experta del teu treball o estàs decidit a materialitzar-lo a través d’una exposició o un fotollibre? Tenim una oportunitat única per a tu.
Et convidem a participar en la nostra sessió de Visionat de Portafolis. Aquí, tindràs l’oportunitat de presentar els teus projectes a nou experts/es en el camp de la fotografia. Galeristes, comissaris, directors de festivals, crítics i editors passaran 20 minuts amb cada un dels participants al llarg de 3 hores, donant inputs, consells i comentaris constructius sobre els seus treballs.
Aquest esdeveniment et permetrà obtenir una perspectiva externa i professional dels teus projectes en desenvolupament i fer contactes que puguin impulsar la teva carrera en el panorama nacional i internacional. No et perdis aquesta oportunitat de millorar les teves habilitats i avançar en la teva carrera fotogràfica!
Els seleccionats seran dividits en dos grups: matí i tarda.
Qui pot presentar-se?
Poden presentar-se fotògrafs/es de qualsevol nacionalitat, origen o lloc de residència que desenvolupin la seva activitat tant en analògic com en digital.
Es valorarà per a la selecció dels 18 fotògrafs/es, que els treballs tinguin projecció, originalitat i concepte potent. No es tindrà en compte en quina fase de desenvolupament es trobi el projecte.
Requisits
La presentació dels treballs es fa a través de PICTER, una plataforma que permet mostrar-los els treballs de manera que el jurat pugui fer les seves valoracions de forma senzilla. El formulari de PICTER us demanarà la següent informació:
- De 10 a 15 imatges, en JPG, com a mínim 1500px per costat.
- Descripció del projecte (títol del projecte, descripció del projecte i any)
- Autor/a (informació bàsica i biografia fins a 1500 caràcters).
*La quota d’inscripció a la convocatòria té un cost de 20€ (10€ amics/gues) i els 18 seleccionats/des hauran d’abonar la quota de participació de 100€
Desenvolupament de l’activitat
Es farà el divendres 23 de maig, en dos torns de matí i tarda, amb una durada tota de 3 hores cada torn.
Al visionat, l’autor/a tindrà un lloc assignat amb el seu nom i una taula on posar les imatges, i els visionadors aniran movent-se en períodes de 20 minuts d’una taula a l’altre. Aquest mètode permetrà als fotògrafs/es tenir percepcions individuals de cada visionador i adquirir coneixements i consells diversos i personals.
Els 18 participants al visionat tindran una acreditació que els donarà accés il·limitat a totes les exposicions del festival. A més, estaran convidats a un sopar privat el mateix divendres després de la inauguració, amb la resta d’autors, residents, galeristes, visionadors; per poder continuar les converses de manera més distesa.
Torn matí: de 10:00 a 13:15h i torn tarda: de 16:00 a 19:15h
Visionadors/es
El jurat que seleccionarà divuit fotògrafs/es que participaran en l’activitat, estarà compost per Marc Ávila i l’equip directiu del Revela’t.
L’equip de visionadors/es experts/es que comentaran els vostres projectes estarà compost per deu professionals de l’àmbit fotogràfic.
Marc Ávila Català
(Coordinador de l’activitat)
Graduat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (2019) i posteriorment graduat en el Màster Universitari d’Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporanis per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona (2019-2021).
El seu treball ha estat exposat en diferents festivals, mostres i galeries d’art.
Coordina el visionat des de 2021.
Daniel Belinchón
(Gestor i productor cultural)
Gerent de Territorio Foto i promotor i director de FOC (Fotografia Observatori Cultural), des d’on organitza el FEM FOC i el FER FOC.
Va coordinar l’Aula de Fotografia de la Universitat Jaume I. Creador i director d’Imaginària Photo Fest, fins a 2022. Promotor i comissari del Projecte “La Visual del Mercat Central” per a l’Ajuntament de Castelló. Director de seminaris, tallers i cursos de formació en cultura visual, art i fotografia.
Natàlia Chocarro
(Assessora d’Art)
Assessora d’Art a la Fundació Vila Casas. Ha comissariat projectes com “Isidre Manils. Fora de camp”, “Vicenç Viaplana. Els llocs de la pintura”, co-comissariat al costat d’Àlex Susanna (Espais Volart, gener-maig 2021), “Mayte Vieta. Estimar és un lloc (Estimar és un lloc)” (Museu de la Garrotxa, juliol-octubre 2021), “Antoni Tàpies. La resistència del signe” (Castillo de Vila-seca, Tarragona, juny 2020-gener de 2021). Des de 2014 publica periòdicament en la revista Bonart.
Rafael Doctor
(Historiador de l’art i gestor independent)
Ha treballat en el MNCARS, Casa d’Amèrica, Canal d’Isabel II. Ha creat i dirigit el MUSAC, ha estat director del CAF (Centre Andalús de la Fotografia).
Actualment, dirigeix els Encontros d’Artistes Novos a Santiago de Compostel·la i l’Editorial Los Doscientos.
És fundador de Capital Animal i autor de Monstersforanimals.com.
Isabel Elorrieta
(Gestora cultural)
Dirigeix des de 2012 la Fundació Ankaria de Madrid, dedicada a la promoció de l’art a través de premis i beques com el Premi Ankaria de fotografia.
Directora de la revista G&E des de 2012, publicació centrada en l’edició, el llibre i l’obra sobre paper. Ha dirigit la Fira Estampa durant 9 anys, comissaria exposicions i col·labora com a assessora de col·leccions. Actualment, ha obert amb els seus socis l’Espai Argén, un lloc de trobada per a l’art i la cultura a Madrid.
Albert Gusi
(Responsable de Grisart Lab)
Grisart Lab és una plataforma de cultura visual que desenvolupa diversos projectes entre els quals destaquen: el festival Panoràmic des de 2017, el festival NYS Polígon Arts que vincula indústria i cultura des de 2021 i la gestió de diversos programes d’exposició de fotografia a través del projecte Talent Visual o l’editorial HAMMS Edicions, així com la programació anual de fotografia a l’espai Grisart Lab.
També treballa en el programa Ciutat Vella, Ciutat Arxiu (Barcelona).
Alex Llovet
(Editor i fotògraf)
Alex Llovet és editor i cofundador de l’editorial especialitzada en fotollibres Ediciones Posibles.
Va estudiar humanitats, cinema i fotografia a l’IEFC, on ara exerceix com a professor. Ha publicat set fotollibres, ha exposat en nombrosos països i ha rebut diversos premis, entre els quals destaquen Poylatam i ArtsLibris, així com finalista a Arles Prix du Livre, Lucie Photobook Price i PhotoEspaña; menció d’honor a Nexofoto i Arles Prix du Livre (com a editor), i guanyador de LensCulture Critics Choice i Life Framer.
Frederic Montornés
(Crític d’art i comissari)
Entre les exposicions que ha comissariat destaca “Espècies d’espais”, realitzada al Macba, i el projecte “Obres dels dipòsits”, dut a terme en 10 museus de Catalunya l’any 2020.
Entre 2017 i 2021, va ser director de continguts del programa de televisió Territori Contemporani, emès per la XAL. Entre 2021 i 2023, va ser comissari de “Passat /Present”, un programa pilot d’intervencions artístiques en 4 espais patrimonials de Catalunya.
© Fotografia Roberto Ruíz
Marta Sesé
(Comissaria, editora i crítica d’art)
Treballa i investiga des del comissariat, l’edició i la crítica d’art. Els seus interessos giren al voltant de la revisió crítica dels imaginaris, la resistència a l’homogeneïtzació estètica i de l’experiència, les temporalitats i el seu vincle amb la matèria i la construcció de formes de pertinença.
Actualment, és coordinadora editorial del MACBA i escriu en diferents revistes especialitzades en cultura contemporània.
Arnau Sidera
(Editor i fotògraf)
Forma part del col·lectiu Can Grapes, dedicat a la creació, edició i distribució de fanzins i de publicacions de fotografia. També és editor de la revista de fotografia analògica Harpo Magazine.
Realitza acompanyament i seguiment de projectes personals de diversos autors/es i compagina encàrrecs comercials amb creació d’obra artística personal, tant en l’àmbit expositiu com editorial.
Anna Surinyach
(Periodista i editora gràfica)
Cofundadora i editora gràfica de la revista, especialitzada en periodisme narratiu, 5W. Membre del col·lectiu de fotògrafes Women Photograph. Ha codirigit els documentals Misbah i #Boza. L’any 2024 ha sigut guanyadora dels Istanbul Photo Awards i finalista dels premis Pictures Of the Year, del Premi Luis Valtueña i del Premi Gabriel García Márquez de Periodisme.
© Fotografia Tino Soriano
Premi
Participar en el visionat és una oportunitat per fer evolucionar el teu projecte, i els contactes i coneixements que pots adquirir són, per si mateixos, un premi.
Però hi ha més: d’entre tots els projectes del visionat, se seleccionarà un que participarà com a exposició en el festival Revela’t 2026. El festival es farà càrrec de la producció, muntatge, fee i despeses derivades. Serà seleccionat per l’equip del Revela’t, i comptarà amb l’opinió i el consell dels visionadors. Es tindrà en compte la qualitat del projecte, que encaixi amb el tema de l’edició 2026 i que funcioni amb el discurs expositiu.
A més, els divuit participants del Visionat rebran un FULL PASS per accedir a les exposicions i conferències del festival Revela’t 2025.
Calendari
- Data d’inici de la inscripció 20/12/2024
- Data final de la inscripció 10/02/2025
- Data d’anunci de la resolució 11/03/2025
- Data de l’esdeveniment 23/05/2025
FAQS
En blanco
M'agradaria presentar més d'un projecte. És possible?
Sí, clar. Es poden presentar tants projectes com es desitgi; cadascun d’ells compta com una presentació.
Puc presentar-me com a duo o col·lectiu?
Sí. Però, en cas de ser seleccionat, només un representant podrà assistir a la jornada del visionat.
Puc presentar projectes que ja estan produïts i maquetats?
El Visionat de Portafolis és una gran oportunitat per fer contactes i aconseguir projecció internacional, però és sobretot un moment per aprendre, escoltar i intercanviar opinions i crítiques amb professionals que podran fer créixer o millorar el teu projecte en el futur. Pots presentar un projecte finalitzat, però t’animem a venir obert/a a donar-li un gir i a acollir altres mirades i aportacions.
Qui escull el premi?
Què cobreix la tarifa d'inscripció i participació?
La quota de 20 € contribueix a les despeses d’administració i promoció, que cobreixen el procés de selecció, així com l’equipament i material de la jornada. Si ets Amic/ga de Revela’t, com ja contribueixes al festival d’una altra manera, et beneficies d’un descompte del 50% en la inscripció. En cap cas es reemborsarà la quota d’inscripció. La quota de participació cobreix parcialment les despeses de l’equip implicat en la jornada (coordinació, producció i jurat). La quota de participació (100 €) l’abonaran només els fotògrafs seleccionats per al Visionat. El descompte d’Amic/ga no és aplicable a la quota de participació.
Si soc Amic/ga de Revela't, com puc tenir el meu descompte del 50%?
Tots els Amics/gues de Revela’t rebran un CODI per correu per accedir a la convocatòria amb el descompte.
Es pot anar d'oient als Visionats?
No, el Visionat de Portafolis és una activitat a porta tancada, a la qual només poden acudir els fotògrafs i les fotògrafes seleccionats a la convocatòria.
Què passa si finalment no puc venir al Visionat?
Puc presentar un projecte digital?
Si em seleccionen, puc portar les imatges a l'ordinador?
Guanyadors/es d’edicions anteriors
“Ready” 2024
Vincent Wechselberger
“Fronton Walls in Spanish Villages” 2023 Gunnar Knechtel
“Hijos del ciervo” 2022
José Luis Carrillo
“Exodus” 2021
Florence Cuschieri
“Homo et Natura” 2020
Marc Àvila