Richard Renaldi
Touching Strangers
El treball de Richard Renaldi apropa desconeguts en retrats únics, mostrant connexions humanes a la seva aclamada sèrie “Touching Strangers”.
“Touching Strangers” és una sèrie fotogràfica captivadora on el fotògraf convida a desconeguts a interactuar físicament i posar junts per a un retrat. Utilitzant una càmera de gran format de 8×10 polzades als carrers de diverses ciutats i pobles arreu dels Estats Units, Renaldi selecciona els seus subjectes i els proposa posar junts, de manera íntima, en postures que generalment es reserven per a amics propers i éssers estimats.
En aquest procés, Renaldi forja relacions espontànies i efímeres entre estranys davant de la càmera, portant sovint als participants més enllà de les seves zones de confort. Tot i que aquestes interaccions poden durar només l’instant en què s’activa la càmera, les imatges resultants són profundament emotives i provocatives. Ens conviden a reflexionar sobre les possibilitats de connexió humana genuïna i positiva en una societat cada vegada més diversa.
Richard Renaldi (Chicago, EUA.)
Després de graduar-se a la Universitat de Nova York amb una llicenciatura BFA en Fotografia, Renaldi va treballar com a investigador i editor a Magnum Photos i Impact Visuals.
En aquell moment va començar el primer de molts projectes a llarg termini, una sèrie de retrats urbans al carrer Madison Avenue. Van ser inclosos a STRANGERS: The First ICP Triennial of Photography and Video al International Center of Photography, Nova York (2003). El treball de Renaldi també s’ha exposat al George Eastman Museum a Nova York i al Museu de la Ciutat de Nova York. Està representat per la Galeria Benrubi a Nova York i la Galeria Robert Morat a Berlín.
S’han publicat cinc monografies del seu treball, incloent-hi Richard Renaldi: Figure and Ground (Aperture, 2006); Fall River Boys (Charles Lane Press, 2009); Touching Strangers (Aperture, 2014); Manhattan Sunday (Aperture, 2016); I Want Your Love (Super Labo, 2018). Va ser beneficiari d’una beca el 2015 de la John Simon Guggenheim Memorial Foundation.
Amb la col·laboració de