Gunnar Knechtel
Fronton Walls in Spanish Villages
El frontó alberga la identitat d’un poble. Sovint, aixeca el seu mur al costat de l’estructura de l’església o una paret exenta al centre del poble. Les marques dels impactes es converteixen en empremtes d’una memòria col·lectiva.
En recórrer els pobles de les províncies de Sòria, Saragossa, Salamanca, Zamora, Navarra i Àvila, a penes es perceb soroll, només el cant dels ocells i el xiuxiueig d’un vent que s’escola per estrets carrerons entre cases tancades.
A l’estiu, nets i nebots reaviven amb alegria aquest espai, s’afanyen a mantenir-lo i restaurar-lo, per després tornar a convertir-se en un monument inusual: una mena d’instal·lació contemporània inesperada, un mur que és testimoni silenciós de la història dels pobles d’Espanya.
Gunnar Knechtel (Kelkheim, Alemanya.)
Viu a Barcelona des de l’any 2000. Després d’estudiar fotografia al Lette Verein de Berlín, es va traslladar a Londres, on va començar a fotografiar per a revistes, centrant-se principalment en reportatges, arquitectura i retrats. A part de treballar en encàrrecs, fotografiar els seus projectes personals és una passió per a ell.
L’obra fotogràfica de Gunnar Knechtel explora els espais liminars sovint oblidats, revelant les seves històries no explicades. Des de retratar els barris marginals a Madrid fins a capturar els paisatges urbans no convencionals de capitals construïdes des de zero com Astanà, Brasília i Chandigarh, juntament amb els Frontons a Espanya, manté ferm el seu compromís de capturar la diversa gamma de l’experiència humana. Dins del seu treball, l’inesperat es converteix en un punt focal, servint com un element definitori de la seva visió artística.
Amb la col·laboració de