Fred Ritchin

Potential Histories, Parallel Universes

Potential Histories, Parallel Universes explora com la intel·ligència artificial i la imatge sintètica estan transformant la percepció de la realitat i qüestionant l’autenticitat fotogràfica. La mostra confronta la fotografia analògica amb un nou paradigma visual que desafia els seus límits i potencialitats i proposa un diàleg entre la creació fotogràfica tradicional i les noves imatges generades per algoritmes.

Així com la fotografia va permetre als pintors del segle XIX explorar nous camins com l’impressionisme o el cubisme, avui dia els fotògrafs s’enfronten a un desafiament similar: reinventar el seu mitjà en un món on la imatge sintètica reescriu les regles.

No es busca reemplaçar l’autenticitat de la fotografia analògica, sinó obrir un espai de reflexió sobre com aquestes noves eines poden integrar-se o desafiar el discurs visual actual. L’exposició és, en última instància, una invitació a reconsiderar què significa “veure” al segle XXI i com la fotografia, en totes les seves formes, continua sent essencial per capturar, debatre i redefinir la realitat.

Totes aquestes imatges són sintètiques, no fotografies, generades per sistemes d’intel·ligència artificial en resposta a indicacions textuals de Fred Ritchin. S’han transformat i el resultat és un paper fotogràfic C-type Lambda.

Totes aquestes imatges es troben en el seu llibre The Synthetic Eye Photography Transformed in the Age of AI

Blanca Berlin

Fred Ritchin (Nova York, Estats Units)

És escriptor, educador, comissari i crític de fotografia. És degà emèrit de la International Center of Photography (ICP) School, on també va fundar el programa anual de fotografia documental i fotoperiodisme. Ritchin va ser professor de Fotografia i Imatge a la Tisch School of the Arts de la Universitat de Nova York i codirector del programa educatiu de fotografia i drets humans NYU/Magnum Foundation. També és autor de quatre llibres sobre el futur de la imatge; el seu últim llibre, The Synthetic Eye: Photography Transformed in the Age of AI, acaba de ser publicat per Thames & Hudson.

Ritchin va ser editor d’imatges del New York Times Magazine, va crear la primera versió multimèdia del New York Times (1994-95), així com Bosnia: Uncertain Paths to Peace (1996), un documental en línia pioner amb les fotografies de Gilles Peress, que va ser nominat pel Times a un Premi Pulitzer.

© Joshua Irwandi

En col·laboració amb

 

Amb el suport de: