Visionat de Portafolis
Estàs convençut/da de la qualitat de les teves fotografies i decidit/da a passar al següent nivell fent una exposició, un fotollibre, o simplement busques una opinió experta que li doni un punt més al teu projecte?
Si ets un dels 18 participants, tindràs l’oportunitat de presentar el teu projecte a 10 experts del món fotogràfic, entre els quals es troben galeristes, comissaris, directors de festivals, crítics i editors. Durant 3 hores, tindràs la possibilitat de rebre valuoses aportacions i comentaris constructius sobre la teva feina durant 20 minuts, amb cadascun d’ells.
Aquest Visionat de Portafolis no només et brindarà l’oportunitat d’obtenir opinions expertes i professionals sobre el teu projecte, sinó que també es presenta com una excel·lent ocasió per establir contactes i donar-hi impuls tant a nivell nacional com internacional, ja que els visionadors tenen un interès especial a conèixer talents com el teu, i l’abast d’aquesta activitat és global.
Qui pot presentar-se?
Poden presentar-se fotògrafs/es de qualsevol nivell, nacionalitat, origen o lloc de residència, que desenvolupin la seva activitat en l’àmbit de la fotografia, tant química com digital. Es valorarà que els treballs tinguin originalitat, projecció i un concepte potent.
No es tindrà en compte en quina fase de desenvolupament es troba el projecte.
No hi ha límit d’edat, però els menors hauran d’anar acompanyats d’un tutor legal.
Possibilitat de fer el visionat en castellà o anglès.
Requisits
La presentació dels treballs es realitza a través de PICTER, una plataforma que permet mostrar-los de la manera més acorada perquè els membres del jurat puguin fer les seves valoracions i seleccions.
En el formulari de PICTER es demana la següent informació:
- Entre 10 i 15 imatges, en JPG, com a mínim 1500px per costat.
- Descripció del projecte (títol del projecte, descripció del projecte, any del projecte)
- Autor/a (informació bàsica i biografia fins a 1500 caràcters).
*La quota d’inscripció a la convocatòria té un cost de 20€ (10€ amics/gues). Només els 18 seleccionats/des hauran d’abonar la quota de participació de 100€
Desenvolupament de l’activitat
El visionat es durà a terme el divendres 24 de maig, en dos torns de matí i tarda, amb una durada tota de 3 hores cada torn.
En el visionat, l’autor/a tindrà un lloc assignat amb el seu nom i una taula on posar les seves imatges, i els visionadors aniran movent-se en períodes de 20 minuts d’una taula a l’altre.
*Aquest mètode permetrà als fotògrfs/es tenir percepcions individuals de cada visionador i adquirir coneixements i consells diversos i personals.
Els 18 participants del visionat tindran una acreditació que els donarà accés il·limitat a totes les exposicions del festival i estaran convidats a un sopar privat aquell mateix divendres després de la inauguració, amb la resta d’autors de l’edició, residents, galeristes, visionadors… per poder continuar amb les converses de manera més distesa i crear vincles més forts amb aquells professionals amb els quals s’hagi connectat durant l’activitat. I també perquè no, passar-ho una mica bé en l’acollidor espai de la fàbrica de la Fàbrica de Cal Garbat 😉
El visionat es durà a terme el divendres 24 de maig, en ues tandes de matí i tarda, amb una durada totals de 3 hores cada torn. El torn, hauràs de seleccionar-lo a l’hora de fer la inscripció.
Torn matí: Dia 24 de maig de 10:00 a 13:15h
Torn tarda: dia 24 de maig de 16:00 a 19:15h
Visionadors/es
El jurat que seleccionarà els/les 18 fotògrafs/es que participaran a l’activitat estarà format per Marc Ávila i l’equip directiu del Revela’t.
L’equip de visionadors/es experts/es que comentaran els vostres projectes estarà format per 10 professionals de l’àmbit fotogràfic.
Roser Cambray
(Comissària MNAC)
Coordinadora del Festival Int. de Fotografia SCAN Tarragona (2012-15), des de 2015, és coordinadora tècnica del Pla Nacional de Fotografia de la Generalitat de Catalunya, on també forma part del seu Comitè d’Adquisicions.
Des del 2019, és comissària del Departament de Fotografia del MNAC, on ha curat les exposicions “Mey Rahola. La nova fotògrafa”, “Rosa Szücs (1911-1984). Confluències en un món canviant” i “Donació Pere Formiguera. L’impuls creatiu.
Ramón Casanova
(Docent i doctor en BBAA)
Artista visual, docent i investigador de l’art. Dr en BBAA, professor del IEFC i del Departament d’Arts Visuals i Disseny de la UB, professor del Grau en Arts Digitals de La Salle, URL.
Les seves línies de recerca s’emmarquen en l’estudi i la reinterpretació iconogràfica, així com en l’anàlisi ontològica i fenomenologia de la imatge fotogràfica i les seves derivacions.
Dissenya projectes de transferència per a museus, festivals de fotografia, escoles i ins. públiques.
Natalia Chocarro
(Assessora d’Art de la FVC)
Des de 1999 treballa en la Fundació Vila Casas, actualment com a assessora d’Art de la presidència. Ha comissariat projectes com “Isidre Manils. Fora de camp” (Museu Ca Framis, 2022), “Vicenç Viaplana. Els llocs de la pintura”, co-comissariat al costat d’Àlex Susanna (Espais Volart, 2021), “Mayte Vieta. Estimar és un lloc” (Museu de la Garrotxa, 2021), “Antoni Tàpies. La resistència del signe” (Tarragona, 2020-2021)… Des de l’any 2014 publica periòdicament en la revista Bonart. Entre 1995-98 va treballar a la Fundació Joan Miró de Barcelona.
Marta Dahó
(Comissària independent i docent)
Ha comissariat nombroses exposicions per a institucions de prestigi internacional com ara Metrònom, Magnum Photos, la Fundació Mapfre, La Virreina, Arts Santa Mònica i Caixaforum.
Ha editat el llibre Fotografía y exposición. Saberes cruzados (2022) que recull el cicle de conferències comissariat per al KBr Fundación MAPFRE.
Des del 2006 compagina la curadoria amb la docència (Idep, Elisava, UPV i UNIR)
© Fotografia Irene Medina
Josep Maria de Llobet
(Editor i director IEFC)
Cofundador i editor a l’editorial especialitzada en fotollibres Ediciones Posibles i flamant nou director de l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya.
La seva obra com a fotògraf forma part de col·leccions públiques i privades, incloent-hi la Col·lecció d’Art del Banc de Sabadell, la Col·lecció Nacional de Fotografia de la Generalitat de Catalunya i la Biblioteca de la Universitat d’Illinois, Urbana-Champaign.
Rafael Doctor
(Historiador de l’Art i gestor independient)
Ha treballat al MNCARS, Casa de América, Canal de Isabel II. Ha creat i dirigit el MUSAC, ha estat director del CAF (Centre Andaluz de la Fotografía).
Actualment, dirigeix els Encontros de Artistas Novos a Santiago de Compostel·la i l’Editorial Los Doscientos.
És fundador de Capital Animal i autor de Monstersforanimals.com.
Érika Goyarrola
(Docent i comissària)
Docent, comissària i gestora cultural. En l’actualitat, col·labora amb el departament d’exposicions itinerants de la Fundació la Caixa, és professora en el Grau d’Arts i el Màster de Gestió Cultural de la UOC, així com en diferents escoles d’art i fotografia, com, IDEP Barcelona o CFC Bilbao. Col·labora amb la fundació MAPFRE i ha treballat en el museu Jeu de Paume (París), l’estudi Carlos Arroyo Arquitectos (Madrid) i Contact Press Images (NY).
Rebeca Méndez
(Galerista)
Després de treballar en l’àrea museística decideix aplicar els seus coneixements i experiència en la relació del públic amb l’art. Per a això funda la galeria El Catascopio en 2014, buscant solucions als problemes actuals de comunicació entre art i públic, i explorant noves vies d’interacció entre ells.
En 2019 comença el nou projecte Alalimón en una cerca de noves fórmules de galerismo.
Frederic Montornés
(Crític d’art i comissari)
Entre les exposicions que ha comissariat destaca “Especies de espacios”, realitzada al MACBA i el projecte “Obras los Depósitos”, realitzat en 10 museus de Catalunya l’any 2020.
Des de l’any 2013, publica textos sobre art de manera irregular a la seva web. Entre el 2017 i el 2021, va ser director de continguts del programa de televisió Territori Contemporani, produït per VOTV i emès per la XAL. I entre el 2021 i el 2023, va ser comissari de “Pasado/Presente”, un programa pilot d’intervencions artístiques en 4 espais patrimonials de Catalunya.
© Fotografia Roberto Ruíz
Silvia Omedes
(Directora Photographic Social Vision)
Gestora cultural, comissària independent, agent de fotògrafs, editora i professora de fotografia documental. Dirigeix la fundació Photographic Social Vision des de l’any 2001.
Ha treballat en el Guggenheim de Nova York, en el CCCB de Barcelona i per a la Fundació World Press Photo a Amsterdam. Col·labora amb el Premi Incipiens Albert Camús, el Leica Oscar Barnak Award i la beca Joop Swart Masterclass. Des de 2014 és membre del Comitè d’experts que impulsa el Pla Nacional de Fotografia de la Generalitat de Catalunya.
© Fotografía Toni Ricard
Nerea Ubieto
(Comissària independent)
Comissària independent, assessora de col·leccions, docent del Màster de PHE i crítica a l’ABC Cultural. Àmplia experiència en l’àmbit privat i institucional. Gran activadora de relacions productives amb diversos agents artístics.
Ha comissariat importants exposicions, dirigit cicles de conferències, cursos de comissariat i tallers com “Curaduría desde la escucha” en el Centro de Arte La Regenta (Las Palmas); “A ver si nos aclaramos” a Tabacalera Madrid i és guionista col·laboradora en Metrópolis RTVE
© Fotografía Germán Gómez
Marc Ávila Català
(Coordinador de l’activitat)
Graduat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (2019) i posteriorment graduat en el Màster Universitari d’Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporanis per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona (2019-2021)
La seva obra ha estat exposada en diferents festivals, mostres i galeries d’art.
S’incorpora al festival a raó de ser el primer guanyador del Visionat de Portafolis i coordina el visionat des de l’edició següent.
I… El Premi?
Participar en el visionat és una oportunitat que pot fer evolucionar el teu projecte fins on estiguis disposat i els contactes i coneixements que pots adquirir en aquest dia, són, ja de per si, un premi.
Però n’hi ha més; d’entre tots els projectes del visionat es seleccionarà un que participarà com exposició en el festival Revela’t 2025. El festival es farà càrrec de la producció, muntatge i despeses derivades de l’exposició.
Aquest premi serà seleccionat per l’equip del Revela’t, i comptarà amb l’opinió i el consell dels visionadors. El premi serà anunciat un cop finalitzada la present edició.
Per a la selecció del projecte que s’exposarà en el festival 2025 es tindrà en consideració la qualitat del projecte, que encaixi amb la temàtica de l’edició 2025 i que funcioni amb el discurs expositiu.
Calendari
FAQS
En blanco
M'agradaria presentar més d'un projecte. És possible?
Sí, és clar. Es poden presentar tants projectes com es desitgi, cadascun d’ells compta com una presentació.
Puc presentar-me com a duo o col·lectiu?
Sí. Però en cas de ser seleccionat/a, només un representant podrà venir a la jornada del Visionat.
Puc presentar projectes que ja estan produïts i maquetats?
El Visionat de Portafolis és una gran oportunitat per a fer contactes i poder aconseguir projecció internacional, però és sobretot un moment per a aprendre, escoltar i intercanviar opinions i crítiques amb professionals que podran fer créixer o millorar el teu projecte en el futur. Pots presentar un projecte finalitzat, però t’animem que vinguis obert a donar-li un gir i acollir altres mirades i aportacions sobre aquest.
Què cobreix la tarifa d'inscripció i participació?
La quota de 20€ contribueix a les despeses d’administració i promoció que cobreixen el procés de selecció i l’equipament i material de la jornada. Si ets Amic/ga del Revela’t, com ja contribueixes al festival d’una altra forma, et beneficies d’un descompte del 50% en la inscripció. En cap cas es reemborsarà la quota d’inscripció. La quota de participació cobreix parcialment les despeses de l’equip implicat en la jornada (coordinació, producció i jurat). La quota de participació (100€) l’abonaran NOMÉS els fotògrafs/es seleccionats per al Visionat. El descompte d’amic/ga no és aplicable en la quota de participació.
Si soc Amic/ga de Revela't, com puc tenir el meu descompte del 50%?
Tots els/les Amics/gues del Revela’t rebran un CODI per correu per a entrar en la convocatòria amb el descompte.
Es pot anar d'oïdor als Visionats?
No, el Visionat de Portafolis és una activitat a porta tancada, al qual només poden acudir els/les fotògrafs/es seleccionats/des a la convocatòria.
Què passa si finalment no puc acudir al Visionat?
Qualsevol canvi d’assistència i horari s’haurà de notificar com a mínim 30 dies naturals abans de la jornada del Visionat. I en cas de no poder assistir es retornarà un 50% de la quota de participació. En cas de no poder avisar amb 30 dies d’antelació, no es retornarà l’import de la quota de participació, ja que es considera que l’organització no té el temps suficient per a substituir el lloc vacant.
Puc presentar un projecte digital?
Sí. Al Visionat de Portafolis pots presentar tant projectes analògics com digitals.
Si em seleccionen, puc portar les imatges en l'ordinador?
No. Els fotògrafs/es seleccionats haureu de portar les vostres imatges en paper, una grandària entre A5 i A3.
Guanyadors/es d’edicions anteriors
“Fronton Walls in Spanish Villages” 2023
Gunnar Knechtel
“Hijos del ciervo” 2022
José Luis Carrillo
“Exodus” 2021
Florence Cuschieri
“Homo et Natura” 2020
Marc Àvila
Tens més preguntes? Contacta amb nosaltres a espaifotografic@gmail.com