Jean-Marc Caimi & Valentina Piccinni
Umana Natura
Cal Garbat, S3
Hi ha connexions entre totes les formes de vida que ens permeten percebre la sincronia i diacronia entre els camins de vida dels mons animal, humà i vegetal. Hi ha línies de temps que, encara que segueixen cicles de diferents durades, s’uneixen en la dimensió del present. Mentre que les conseqüències del canvi climàtic cada vegada més evident estan alterant l’equilibri del planeta, viatgem a una regió encara verge i presenciem una increïble resistència natural. Aquesta recerca desencadena un curtcircuit entre l’existència aparentment perpètua de la naturalesa ancestral i la transitorietat dels éssers humans, i convida a reflexionar sobre la percepció del canvi, el naixement, la mutació i la mort.
Caimi & Piccinni han construït la seva recerca visual en forma de díptics, per a convidar al/l’ observador/a a qüestionar les connexions i contrastos entre els microcosmos que habiten la naturalesa, centrant-nos en un territori únic a Europa, Umbria, conegut per la seva biodiversitat i condicions climàtiques específiques. Una terra dura i pura que revela boscos pristins i éssers humans centenaris, on el temps sembla tenir les seves arrels més profundes i és possible percebre l’equilibri original ara rar. On “res ve del no-res” i els ressons dels ancestres encara ressonen.
Centrar-se en existències simples i documentar aquests microcosmos és un instrument per a crear consciència sobre una forma diferent de concebre el creixement i el desenvolupament, obrint el camí a la reflexió sobre noves perspectives per a construir el futur.
Jean-Marc Caimi (Paris, 1966) i Valentina Piccinni (Bari, 1982) col·laboren des de 2013 en projectes de fotografia documental i personal.
Se centren en temes contemporanis, amb especial atenció en els aspectes humans de cada història.
Els seus treballs apareixen regularment en la premsa i els mitjans de comunicació de tot el món: The Guardian, Die Zeit, Financial Times, Geo, Der Spiegel, Le Monde, Libération, Vogue, Internazionale, Wired, GQ, Newsweek, The Sunday Times i altres.
Són galardonadxs amb diversos premis, com el Planxis Contact+Photo4Food, el Premi ISPA, el Premi Reset del Festival Sistema, el PHmuseum Of Humanity Grant, el Premi Mundial de Fotografia de Sony, el Premi de Llibre de Fotografia d’Istanbul, el Gomma Grant.
Les seves obres s’han exhibit en tota Europa i Àsia en galeries i festivals: Biennale Für Aktuelle Fotografie, Delhi Photo Festival, Lumix Festival, International Month of Photojournalism, Sì Fest, Phest, Voies Off i altres. Han publicat sis llibres, dels quals “Enutjosa” (per a Overlapse) i “En Présence De L’Absence” (per a Éditions Bessard) són els més recents.
Anteriorment, van publicar la trilogia sobre ciutats en transició, que inclou “Güle Güle” sobre Istanbul, “Forcella” centrat en Nàpols, i “RHOME”, que va ser finalista en PHotoESPAÑA Best Photobook of the Year 2019. “Güle Güle” va rebre un esment especial a Kassel Dummy Book Award 2019, va ser finalista en Luma Rencontres Dummy Book Award en Arles i va ser seleccionat en Arles Author Book Award 2020 i Prix Nedar 2020.
Con la colaboración de Impressionart y Photo Città della Pieve