Blanked

La seva investigació fotogràfica no explica històries. Prefereix construir un teixit d’imatges individuals o seqüències, com “rizomes” i treballar al voltant de paisatges i l’expressivitat corporal com a pont per narrar sobre la memòria/records i el sentit de temps/consciència. És una obra sobre l’esvaïment lent del futur i els records, però alhora és un reflex de la imatge i el procés mateix de fer imatges en fotografia.

Per a Derrida, el cinema és l’art dels fantasmes, una batalla que especialment quan es creua amb la psicoanàlisi es converteix en l’art de permetre que els fantasmes tornin. Així que si el cinema és l’art dels fantasmes, la fotografia és l’art de “congelar-los”? És l’art que ens permet mirar-los tot el temps que vulguem.

Capturem aquests fantasmes i els plasmem en un “mocador”, com un sudari. Un cop atrapat, els límits entre el fantasma i el teixit desapareixen – paper, productes químics, impressió – creen uns llimbs on no hi ha temps, ja no.

Nils Gabrielsson

Milà, Itàlia

S’inicià a la fotografia des de molt jove, aprenent del seu pare i amics, més tard va estudiar fotografia, vídeo comercial, i també filosofia.

Aquesta és la seva primera exposició individual.

www.santlluc.cat

Inauguració: Dimecres 21 de setembre del 2022 a les 19 h