TALLER

 Paisaje documental contemporáneo per Eduardo Nave

FORMADOR

Eduardo Nave

LLOC

GRISART (Carrer de Méndez Núñez, 14, 08003 Barcelona)

DURADA

13 hores (2 jornades)

QUAN

14 i 15 de maig (Dissabte de 10 a 14h i 15:30 a 19:30h/ Diumenge de 9 a 14h)

PREU

190 €

EL TALLER

El taller de fotografia vol oferir un coneixement teòric de la representació del paisatge documental al llarg de la història. Alhora oferirà un coneixement pràctic de l’ús de les càmeres de mitjà i de gran format, ambdues estan donant un nou tempo a la fotografia documental. La interpretació dels llocs i espais mitjançant aquests formats fa que s’estableixi una reflexió més pausada i profunda en el coneixement de l’entorn.

 

Objectius i continguts

Introducció al paisatge documental a la història de la fotografia.

Coneixement de diversos autors que han utilitzat la càmera tècnica i de format mitjà a la fotografia documental al llarg de la història de l’art.

Aprofundir en la concepció i el desenvolupament de projectes fotogràfics a llarg termini i de caràcter documental.

Desenvolupament teòric i pràctic de lús de les càmeres de gran format (plaques 4×5”) i format mitjà.

Cada alumne dispararà una placa de 4×5” i se li lliurarà un escanejat en alta resolució (escàner Hasselblad/Imacon) de cadascuna.

 

Material que cal portar l’alumne

càmera digital, trípode i càmera de format mitjà (si en disposa).

Un projecte fotogràfic que estigui desenvolupant (en paper o digital).

EDUARDO NAVE

Nascut a València, 1976. Tècnic Superior d’Arts Plàstiques i Disseny en Fotografia per l’Escola dArt I Superior de Disseny de València. El 2005 funda, juntament amb 13 artistes més, el col·lectiu de fotografia contemporània NOPHOTO que un any després rep els premis Arco y Revelación PhotoEspaña 06. El 2014 crea amb altres 4 editors la publicació DÚO, el 2016 crea i coordina el projecte EL DIARI INDULTAT i el 2020 també crea i coordina el llibre TEMPS DETINGUT. MEMÒRIA FOTOGRÀFICA DEL CONFINAMENT.

Des del 2001 és col·laborador habitual per a mitjans editorials nacionals i internacionals i el seu treball és representat per les Galeries Daniel Cuevas (Madrid) i Juan Silió (Santander).

Ha rebut diversos premis i beques pels seus treballs, entre els quals destaquen la beca del Col·legi d’Espanya a París, la beca d’arts plàstiques de la Fundació Marcelino Botín, la beca d’arts plàstiques de la Casa de Velázquez, la beca d’arts plàstiques Col·lecció CAM, la beca FOTOPRES de la Caixa, el premi Autors a Selecció de Fotonovembre, el Fujifilm Euro Press Photo Awards, el premi Photographica 2010 de la fira d’Estampa, els ajuts a Creació Visual de VEGAP, el tercer premi de la XI edició del Premi de Fotografia Fundació ENAIRE, premi al millor llibre de l’any a PhotoEspaña 2018 i el premi Life Framer 2021 a la categoria “Night Life”.

Ha realitzat una infinitat d’exposicions individuals i col·lectives entre les que destaquen; Trobades Internacionals de Fotografia d’Arles (França), Canal d’Isabel II (Madrid), Macuf (La Corunya), Real Acadèmia de BBAA de Sant Ferran (Madrid), Institut Cervantes (Paris), PhotoEspaña (Madrid), Biennal Internacional de Fotografia de Tenerife, Kursaal (Sant Sebastià), Conde Duque (Madrid), Centre Andalús de la Fotografia, Centre Cultural d’Espanya a Lima, a Biennal d’Alexandria i Països del Mediterrani ia fires d’art contemporani com; ARC (Madrid), DFOTO (Sant Sebastià), Madrid Foto, Mac (Mèxic), Paris Photo, PhotoLondon, CIGE (Beijing), KIAF (Korea), Preview Berlin. Next Art Fair Chicago…

La seva obra pertany a col·leccions privades ia institucions com ara el Museu de la Fotografia Espanyola, el Ministeri de Cultura, els Ajuntaments d’Alcobendas, Madrid, València, Múrcia, Tenerife… la Fundació Ordóñez Falcó, la Família Cartier-Bresson, el Congrés dels Diputats , el Ministeri d’Indústria, Patrimoni Nacional d’Espanya, França, Itàlia i Portugal, la Fundació Marcelino Botín, el Centre d’Art Dos de Maig, la Col·lecció Circa XX, la col·lecció ENAIRE, la Col·lecció DKV…

Ha publicat, entre d’altres, els fotollibres més destacats; A l’hora al lloc (Phree 2013), Península (Phree 2013), Onze de març (3263827, 2016) i LIKE (Edicions Anòmales, 2017).

Els seus projectes personals tracten sobre llocs on han passat fets rellevants i la possibilitat que els espais guardin records del que hi va passar.

Dies restants per el taller:

000 dies 00 hores 00 minuts 00 segons

VULL PARTICIPAR