DEU ANYS, I UN DIA...

El que es veu, el que no, i el que cal saber del festival…

Darrere del Revela’T no hi ha cap gran entitat, el fem des d’una petita associació sense ànim de lucre, amb molt d’esforç i amb el mateix compromís amb què vàrem començar. Aquest any celebrarem la 10ª edició i esperem com sempre tenir el vostre suport incondicional.

Us hem de confessar que ara tenim un petit (o no tan petit) problema del qual us en volem fer partícips; i és que el festival vol seguir creixent i ens cal una font estable de finançament, a part de subvencions i el poc patrocini privat que tenim. Descartant solucions dràstiques, hem pensat en els que veniu cada any fidelment al Revela’T.  No us demanem gaire esforç, només que us feu Amics/gues del festival, amb una petita aportació anual que us donarà dret a entrades i moltes altres coses més durant el festival i tot l’any. És una manera d’avançar el vostre compromís i contribuir així de manera romàntica (perquè no) i alhora pràctica, a aconseguir celebrar el Revela’T molts anys més.

Si vols saber-ne més, a la versió llarga, està tot millor explicat. Moltes gràcies pel teu suport.

Aquest 2022 celebrarem la desena edició del festival Revela’T i sempre hem dit amb orgull que el mèrit és sobretot vostre, dels qui, acabada aquella primera edició, ens vàreu empènyer a continuar amb aquesta gran aventura que ara fa deu anys. Després varen sorgir altres iniciatives i festivals, marques que tornaven a fabricar i al final un boom de l’analògic que poc podíem intuir i el millor de tot, impulsat per gent jove, amb visió renovada i que ja no parlen de nostàlgia.

Varem començar el Revela’T per compromís amb l’analògic, amb molta passió, una mica d’ingenuïtat i sense saber on ens ficàvem. En aquest temps hem après molt i ens hem format en moltes disciplines per poder fer créixer el Revela’T com crèiem que calia. Hem conegut gent meravellosa, del món de la Fotografia, l’Art i la Cultura i això és el millor que hem aconseguit, Amics arreu del món. Potser per això, pot semblar que organitzar un festival com el Revela’T, sigui molt glamurós i n’han sorgit tants aquests darrers anys. El que no es veu és que al darrere hi ha molta feina i també moltes decepcions.

El festival ha crescut més de pressa que el seu pressupost i no té al darrere cap entitat amb solidesa econòmica, només una petita entitat sense ànim de lucre amb gent apassionada, que el fa a pulmó i amb incertesa per no saber si d’un any per l’altre podrem encarar una nova edició i així és molt difícil poder mantenir-lo i fer-lo créixer. Tot i que fins ara hem tingut molta sort, i en aquest passat 2021 hem tingut el suport de diverses institucions, un parell de patrocinadors amb aportacions directes i d’altres en espècies; i a tots ells els estem infinitament agraïts.

Fins ara, hem incrementat els ingressos i aportacions any a any, però tot just cobrim el pressupost del festival. Diuen que la proporció ideal és un 33%+33%+33% (subvencions+patrocini+aportació pròpia) tanmateix, la realitat és ben diferent, un 60% ve a través de subvencions, un 10% de patrocini i un 30% gràcies a les entrades, marxandatge, quotes i altres accions.

Malauradament, cada cop és més complex accedir als ajuts institucionals. Tot es fa per concurrència competitiva, cada cop més burocratitzat i en la majoria de casos la resolució (que pot ser positiva, però també negativa) surt quan la programació ja està dissenyada i amb pressupostos aparaulats. A més, hi ha subvencions que arriben d’un any per altre i això fa que tinguem oberta una pòlissa de crèdit que de vegades està sota mínims, generant beneficis pel banc i pèrdues a nosaltres. Fins i tot en alguns casos hem de fer auditories per justificar les subvencions, que entre demanar-les, fer-ne el seguiment i justificar-les, ens ocupa bona part de l’any, un temps que podríem emprar en fer millor el festival. Tant de bo, algun dia les institucions alleugereixin aquests tràmits.

Per altra banda, al món empresarial hi ha poca consciència de mecenatge cultural i ens costa molt trobar empreses que ens donin suport, malgrat que ara hi ha algunes iniciatives per a conscienciar dels beneficis d’associar empresa i cultura, que esperem que aviat comencin a donar fruits.

Gràcies a un d’aquests patrocinis empresarials, des de principis d’aquest desè any tenim oficina nova i finalment hem pogut bastir un equip sòlid i estable. Intentem que tots els participants, tan expositors, comissaris, ponents, etc. se sentin recompensats a través de fees, producció, viatges, etc.; donem feina a moltes empreses i autònoms per a l’organització i producció del festival i a més, portem molta gent al municipi i la comarca, amb el que també se’n beneficien restauradors, hotels, bars, comerços… D’aquesta manera tot el que s’inverteix al festival genera una pluja de diners que es va repartint fins a arribar a la part baixa de la piràmide. Vol dir que tota la societat se’n beneficia, i, per tant, és una manera segura i equitativa d’invertir diners en Cultura, amb tot l’enriquiment social que això comporta. Una altra raó per facilitar el camí als que la construeixen des de fora de les institucions.

A part de seguir buscant mecenatge, també necessitem incrementar la part de fons propis. Apujar el preu de les entrades és complex; seria més fàcil essent un festival de música, on la majoria està disposada a pagar força més que per veure exposicions o conferències i els patrocinadors també hi veuen més retorn.

Aquí és quan us apel·lem a què ens ajudeu, tots/tes els que seguiu i us estimeu el Revela’T i voleu que continuï ben viu. No us demanem cap gran esforç i ho podeu fer de moltes maneres, i una en particular, fent-vos Amics/gues del festival. Amb una quota anual o periòdica,  el Revela’T serà una mica més vostre, ens ajudareu a afrontar amb seguretat tot l’any, i a canvi tindreu entrades gratuïtes, descomptes i moooolts altres avantatges i sorpreses. També ho podeu fer d’altres maneres; sobretot venint al festival i engrescant a amics/gues que no hagin vingut mai, ajudant-nos en la difusió de les activitats que fem, oferint-nos la vostra experiència o potser fent de voluntaris…

I si sou empresaris/es o si us motiva poder contribuir d’una manera més directa a un fet cultural i rellevant en el camp de la Cultura i la Fotografia, estem oberts a tota mena de suggeriments i col·laboracions. Ara estem en procés de sol·licitud de ser una Entitat d’Interès Públic, el que ens equipararà a una fundació i d’aquesta manera els mecenes podran desgravar-se bona part de la seva contribució (per mínima que sigui) i més encara si avança l’esperada millora de la Llei de mecenatge.

Si has arribat fins aquí, segur que ets dels/les nostres. Volem continuar, amb el teu ajut, volem pensar en la XX edició i som optimistes. Si trobem més fonts de finançament, el Revela’T estarà garantit, però en cas contrari, haurem de reduir el format o en el pitjor dels casos desaparèixer, cosa que farem tot el possible perquè no succeeixi i serà sempre la darrera opció…

Si vols fer-te amic/amiga, aquí t’expliquem com.

Si vols participar de forma més directa, deixem el nostre contacte al final d’aquesta pàgina.

Benvinguts/des!!! Donem ales al Revela’T perquè aquesta X edició sigui el començament d’una llarga vida!!!