Transfiguration or 17 On


La passió per convertir la llum en ombra, el dia en nit, una imatge en una altra, porta a Giorgi Shengelia dels espais lluminosos a l’habitació obscura. Escull l’habitació obscura com a territori d’experimentació i exploració; mitjançant la manipulació de la llum, l’artista transfigura als éssers humans, els animals, les plantes, la neu i la pluja en un ordre visual de llum i ombra. Aquí, en el procés d’esculpir la llum, el temps pren forma i la sombra pren color. Aquí és el territori experimental de Giorgi Shengelia que es crea a través d’exploracions tècniques, químiques i profundament estètiques, desde copsar una imatge fins a la seva impressió amb el seu mètode característic.

Operar a través dels materials, els espais, les fonts de llum i la imatge, i obtenir una imatge de múltiples capes a través de modificacions, és el recent repte artístic de Giorgi Shengelia, la seva aspiració, el seu objectiu i el seu desig. L’espai dels seus experiments converteix la imatge en una espècie de “haiku visual”, que està saturat de la delicadesa melancòlica i nostàlgia pel món perdut i desaparegut; i, de forma similar al haiku, sembla que encaixa tot l’univers en 17 síl·labes. La imatge de múltiples capes, que l’artista treballa a l’habitació obscura i està carregada de significats i del luxe cada vegada més estrany de gaudir del que és efímer en el ritme implacablement accelerat de la modernitat racional, junt amb les reflexions sobre l’infinit al finit.

Les sèries fotogràfiques van ser creades entre 2019 i 2021.

Giorgi Shengelia

Georgia

 

Giorgi Shengelia va néixer l’any 1984 a Tiflis (Georgia). Es va graduar en Enginyeria Elèctrica i Comunicació de Telecomunicacions a la Universitat Tècnica de Georgia l’any 2006 i es va traslladar a Florència (Itàlia) amb la seva família. Va ser mentre vivia allà quan va desenvolupar el seu interès per l’art i la fotografia, i el 2012 va decidir seguir els cursos de fotoperiodisme a la Fondazione Studio Marangoni. Després de completar el seu primer projecte personal (Flor Rooms, sobre la vida quotidiana de les dones georgianes migrants a Itàlia), va retornar a Tiflis, on treballa com a fotògraf independent. Paral·lelament al seu treball documental, desenvolupa una fotografia més plàstica i artesanal.