Mañana de verano


Les fotografies són artefactes que capturen llocs i moments concrets, motiu pel qual, per a mi, tenen un significat personal i específic.
Tot i que vaig fotografiar persones i coses concretes amb noms propis, en el moment que es va gravar a la pel·lícula, es van esborrar aquests noms i els temes es van transformar en ningú i enlloc en concret, totalment no identificats.
El món que intento capturar és el món que existeix entre els dos extrems de, d’una banda, “el meu propi significat concret i personal” i, de l’altra, “les coses que han perdut el seu nom i es mantenen fora de temps.”

Eri Makita

Japó

Nascuda i crescuda a la prefectura de Chiba, Japó.
Es va especialitzar en matemàtiques a la universitat de Tòquio. Quan tenia 25 anys, va començar a interessar-se per la fotografia i per les tècniques d’estampats de plata de gelatina.
Viu i treballa a la prefectura de Yamanashi, on intenta capturar la fugacitat de la natura i la seva memòria.
Les seves obres s’exhibeixen a exposicions a França i al Japó des de 1999, així com a revistes com Asahi Camera i Nihon Camera.
Les seves obres s’inclouen a les col·leccions permanents de la Biblioteca Nacional de França, Le Parvis Scène Nationale Tarves Pyrénés, i al Museu Pefectural i Museu d’Art d’Okinawa