VISIONAT DE PORTAFOLIS 12X12X20

Per primera vegada en el festival, la programació d’activitats inclou una sessió de visionat de portafolis amb l’objectiu de donar suport a joves fotògrafxs, professionals o amateurs, donar a conèixer el seu treball i fer-lo créixer.

Tres seleccionadxs al final del visionat obtindran una sèrie de premis que els permetran continuar aprenent i/o poder produir la seva exposició. 

12x12x20 pretén incentivar la col·laboració i la relació artística i comercial entre 12 experts del món de la fotografia europea (galeristes, comissaris, directors de festivals, crítics i editors) i 12 fotògrafs durant visionats de 20 minuts de durada. Els fotògrafs participants hauran estat prèviament seleccionats a partir d’una convocatòria, i només podran participar en un únic torn. L’activitat està pensada en dos torns independents: al matí de 9 a 13h i una altra a la tarda, de 16 a 20h. Cada bloc/mòdul té una durada de 4 hores, amb una petita pausa a l’equador.

Per a aquesta activitat no és necessari que el treball presentat sigui analògic encara que, per descomptat, ens agradaria que estigués ben representat. Tots els treballs han de presentar-se físicament en paper. No s’acceptaran tablets o portàtils.

Teniu temps d’apuntar-vos fins al 21 d’agost de 2020.

La convocatòria finalitza en:

000 dies 00 hores 00 minuts 00 segons

VULL PARTICIPAR

CONEIX EL NOSTRE JURAT

Els visionadors participants són persones provinents del món de l’art i la fotografia, galeristes, directors de festivals, editors i comissaris de reconegut prestigi dins del marc fotogràfic contemporani europeu.

Eduard Bertran

Director de l'Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya

Des de novembre de 2012 és Director de l'IEFC i a partir de febrer de 2016 President de l'Associaci

Eduard Bertran

Director de l'Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya

Des de novembre de 2012 és Director de l'IEFC i a partir de febrer de 2016 President de l'Associació Cultural IEFC.

Llicenciat en Belles Arts per la UB (1992), i Doctor en Comunicació Audiovisual per la UAB (2003). A partir d'l'any 1993 i fins a 2018 compagina la seva tasca docent a l'IEFC amb la de Professor Associat a la UAB, i Professor Col·laborador de la UIC. Durant aquests anys també ha estat professor en diferents màsters i postgraus universitaris de la UAB i la UdG, i també ha estat Director de l'màster en Edició de Fotografia de la UAB i Coordinador de l'Màster Oficial en Publicitat i Relacions Públiques-UAB.

Membre fundador i responsable de fotografia de l'Migracom (Grup d'investigació en migració i comunicació)

Ha participat en taules rodones, visionat de portfolis, ha donat xerrades i ha estat jurat de concursos.

Membre de la Comissió d'Impuls de Pla Nacional de Fotografia de la Generalitat de Catalunya, vocal a la Junta Directiva de l'Associació Nacional per a l'Ensenyament de la Fotografia (ANEF) i vocal del Patronat de la Fundació Kreanta.

Caro Braeuer

Comissària independent i membre de l'Analog Now (Berlin)

Car Braeuer és una de les fundadores i en la direcció artística de AnalogueNOW! Festival a Berlí

Caro Braeuer

Comissària independent i membre de l'Analog Now (Berlin)

Car Braeuer és una de les fundadores i en la direcció artística de AnalogueNOW! Festival a Berlín. AnalogueNOW! va ser fundada en 2013 i és l'únic festival d'aquest tipus a Alemanya. En els últims anys ha treballat en diversos projectes fotogràfics com a gerent de projectes, curadora, editora de fotografies i fotògrafa a Berlín i Viena. Els seus temes de fotografia favorits actuals són: llibres de fotos i temes socials relacionats amb la fotografia.

Ona Bros

Fotògrafa i docent a l'Escola FUGA

Fotògrafa. Graduada en Fotografia per la Fundació Politècnica de Catalunya, Llicenciada en Histò

Ona Bros

Fotògrafa i docent a l'Escola FUGA

Fotògrafa. Graduada en Fotografia per la Fundació Politècnica de Catalunya, Llicenciada en Història de l'Art (UB) i Màster en Produccions Artístiques i Recerca (UB). Va formar part de diversos col·lectius artístics i polítics com Les Agències o Yomango. Ha fet diversos treballs sobre qüestions de migració o gènere al Marroc i Orient Mitjà com Osama, un projecte audiovisual, o Neguev. Els seus treballs s'han exposat en espais com La Casa Encesa de Madrid, el Museu de la Història de Saragossa, ACVic o la Fundació Suñol i s'han publicat en diversos mitjans. Ha organitzat les jornades Memorybytes (2012-13) sobre el documental, les noves tecnologies narratives i els processos col·lectius. Es dedica a la docència, la producció i la recerca.

Natasha Christia

Comisaria independiente, escritora y docente.

Complementa la seva activitat com a consultora de col·leccions i com a marxant especialitzada en fo

Natasha Christia

Comisaria independiente, escritora y docente.

Complementa la seva activitat com a consultora de col·leccions i com a marxant especialitzada en fotografia i fotollibres.

La seva recerca se centra en l'exploració i reinvenció de narratives dominants a través d'una lectura nova de col·leccions d'arxius, la intersecció de la fotografia, el cinema i el fotollibre, i el diàleg entre la fotografia d'avantguarda de segle XX i les formes contemporànies d'expressió sovint etiquetades com post-fotografia. La seva afició per "excavar" el passat es deu ala seva diversa formació acadèmica multidisciplinària en Història de l'Art, Estudis de Cinema i publicacions.

Des de 2005 fins 2014 va ser directora d'art de la galeria Kowasa a Barcelona i és professora de fotografia a diversos centres d'Espanya i d'altres països i escriu articles de crítica fotogràfica de forma habitual en diferents publicacions internacionals.

J. Mª Díaz Maroto

Director de PIC.A Escuela Internacional Alcobendas PHOTOESPAÑA

Fotògraf, docent, comissari independent i promotor d'art. En l'actualitat és el vigent director de

J. Mª Díaz Maroto

Director de PIC.A Escuela Internacional Alcobendas PHOTOESPAÑA

Fotògraf, docent, comissari independent i promotor d'art. En l'actualitat és el vigent director de l'Escola Internacional de Fotografia Alcobendas PhotoEspaña PIC.A. Com a professor imparteix classes en diferents cursos de fotografia, forma part del claustre de professors del Màster PHotoEspaña en fotografia, a més de realitzar tasques d'assessorament a col·leccionistes privats. Des de 2007 al 2020 va ser Conservador i Comissari de la Col·lecció Alcobendas de Fotografia. Com a docent va dirigir el departament de fotografia a l'Ajuntament d'Arganda des de 1990 fins a 1997. Professor titular a l'Escola d'Arts visuals TAI des del 2012 fins al 2015. Ha publicat més de cent cinquanta articles des de 1983 en nombroses revistes com Photo, Foto Professional, Diorama – Foto, Revista FV, Europ-Art, El País, Diari El Mundo, ABC, Visual, La Fotografia… i també en llibres i catàlegs.

Enrique Freaza

Fotògraf independent i membre de l'Analog Now (Berlin)

Enrique Freaza és un membre de Film Shooters Collective i part de la direcció artística del analo

Enrique Freaza

Fotògraf independent i membre de l'Analog Now (Berlin)

Enrique Freaza és un membre de Film Shooters Collective i part de la direcció artística del analogueNOW! Festival en Berlín. analogueNOW! va ser fundat en 2013 i és el festival de fotografia d'equivalent únic en Alemanya. Ha treballat com a fotògraf autònom en Berlín i Los Angeles i és activament implicat en l'escena de fotografia d'instant internacional. Va coordinar la Residència per a experimentació i creació fotogràfica a Revela't 2019.

Lola Garcia

Llicenciada en Sociologia i Antropologia Social a la UCM

Ha treballat al Museu Nacional d'Antropologia, comissariant exposicions i exercint tasques de recerc

Lola Garcia

Llicenciada en Sociologia i Antropologia Social a la UCM

Ha treballat al Museu Nacional d'Antropologia, comissariant exposicions i exercint tasques de recerca. Va fundar l'agència de comunicació, esdeveniments i gestió cultural Lola Group.

Fundadora de l'editorial Som Llibres i directora de LF Magazine, revista de fotografia en paper creada en 2018, on desenvolupa funcions de direcció.

Laura González P.

Fundadora de Chiquita Room

Centre d'art i creació contemporània que desenvolupa la seva activitat com a galeria, residència

Laura González P.

Fundadora de Chiquita Room

Centre d'art i creació contemporània que desenvolupa la seva activitat com a galeria, residència per a artistes, productora i comissària de projectes, editorial de llibres d'artista i escola d'inspiració.

Situat al barri de Sant Antoni de Barcelona, està enfocat en el treball interdisciplinari i col·lectiu, amb la voluntat de donar suport al talent local i internacional i amb un profund compromís d'escolta per a fomentar el potencial creatiu de persones i grups.

Arnaud Laroche

Dir. Les Boutougrahies. Rencontres Photog. de Montpellier

Després d'un pla d'estudis escolar tradicional, Arnaud Laroche va recórrer al cinema, integrant de

Arnaud Laroche

Dir. Les Boutougrahies. Rencontres Photog. de Montpellier

Després d'un pla d'estudis escolar tradicional, Arnaud Laroche va recórrer al cinema, integrant des de 1984 fins a 1986 el Conservatori Lliure de Cinema Francès per a seguir la formació com a editor i director. Continuarà amb un treball de fotògraf en relació amb el món de l'espectacle mentre segueix al mateix temps un treball d'autor (fotografia de decorats, gires teatrals, concerts...)

L'any 2001 va participar com a fotògraf autor en una exposició col·lectiva, anomenada Boutographies de la qual va assumir la direcció al 2002 per a convertir-ho un dels esdeveniments fotogràfics contemporanis més importants de França. Aquestes reunions fotogràfiques es refereixen als nous talents de la fotografia europea i s'oposen al flux continu d'anuncis, imatges comercials, turístiques i de televisió.

Moritz Neumüller

Comissari independent, docent i escriptor

Llicenciat en Història de l'Art i Economia, i Doctorat interdisciplinari sobre nous mitjans de la U

Moritz Neumüller

Comissari independent, docent i escriptor

Llicenciat en Història de l'Art i Economia, i Doctorat interdisciplinari sobre nous mitjans de la Universitat de Viena. Actualment, és comissari general de la Aarhus PhotobookWeek (Dinamarca), docent al IDEP Barcelona i director de l'àrea de fotografia del IED Madrid. Alguns dels seus últims projectes com a comissari són la Biennal de Fotografia de Daegu (Corea del Sud) i la Setmana del Fotollibre de Aarhus (Dinamarca). Ha treballat per a institucions com el MoMA de Nova York, la Fabrica de Madrid i el Festival PhotoIreland.

Manté la plataforma digital The Curator Ship, una eina per a artistes i comissaris en l'àmbit de les arts visuals i és membre del patronat de PhotoIreland (Dublin), European Photography Magazine (Berlin), The History of European Photography (Bratislava) i VRVis Forschungsgesellschaft (Viena).

Camilla de Maffei

Cofundadora i coordinadora de El Observatorio

Treballa en diversos països, concentrant-se a l'àrea dels Balcans des del 2009. Desenvolupa projec

Camilla de Maffei

Cofundadora i coordinadora de El Observatorio

Treballa en diversos països, concentrant-se a l'àrea dels Balcans des del 2009. Desenvolupa projectes a Bòsnia i Hercegovina i Romania investigant els conceptes de paisatge, frontera i perifèria en relació a la idea d'Europa política i geogràfica.

Paral·lelament, desenvolupa diversos projectes dedicats a la Dona. El seu treball “Smoking Women” sobre dones ancianes ex-prostitutes guanya el Conca l''any 2010.

Els seus treballs han estat publicats en el New York Times International, Vogue Itàlia, El Periódico de Catalunya i Ull de Peix.

Fernando Peracho

Director i propietari de la galeria Valid Foto BCN

Fernando Peracho és llicenciat en Belles arts, restauració i fotografia. Del 2001 al 2009 va se

Fernando Peracho

Director i propietari de la galeria Valid Foto BCN

Fernando Peracho és llicenciat en Belles arts, restauració i fotografia.

Del 2001 al 2009 va ser responsable de la fotografia de la Galeria Hartmann a Barcelona.

L'any 2009, cofunda la Valid Foto BCN, una galeria especialitzada en fotografia, on actualment treballa com a director.

Des de 2015 promou BIPA, Premi Internacional de Fotografia de Barcelona

Llorenç Raich

Professor i responsable del dep. de Activitats Culturals de l'IEFC.

Ha estat convidat com a professor i conferenciant en diferents universitats, comissariat diferents e

Llorenç Raich

Professor i responsable del dep. de Activitats Culturals de l'IEFC.

Ha estat convidat com a professor i conferenciant en diferents universitats, comissariat diferents exposicions i ha estat jurat de moltes convocatòries.

Membre del comitè per a l'adquisició d'obra de la Col·lecció Nacional de Fotografia del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La seva línia de recerca se centra en l'estudi del llenguatge fotogràfic, en els seus aspectes poètics i narratius. En la seva faceta d'assagista ha publicat les següents obres: Corpografía. El cos en la fotografia contemporània, Poètica fotogràfica i Fotografia i motiu poètic i Fotografia com a poesia. Aquestes tres últimes obres componen una trilogia dedicada a les relacions afins entre la poesia i la fotografia.

Ada Sbriccoli

Fuga Centre de Fotografia

Llicenciada en Filosofia especialitat d'Estètica. Postgrau en Fotoperiodisme i Màster Oficial en H

Ada Sbriccoli

Fuga Centre de Fotografia

Llicenciada en Filosofia especialitat d'Estètica. Postgrau en Fotoperiodisme i Màster Oficial en Història de l'Art.

Experiència en gestió cultural amb Photology (Milà) o La Fàbrica (Barcelona).

Actualment, combina la seva activitat de recerca amb treballs en el camp de la comunicació cultural, el comissariat i la coordinació de projectes de fotografia contemporània.

Aki Pekka Sinikoski

Fundador i comissari a la Biennal d'Hèlsinki

Conegut com a fotògraf de retrats multifacètic, les obres s'han exhibit tant a Finlàndia com a es

Aki Pekka Sinikoski

Fundador i comissari a la Biennal d'Hèlsinki

Conegut com a fotògraf de retrats multifacètic, les obres s'han exhibit tant a Finlàndia com a escala internacional. Com documentalista, les seves sèries de fotos més conegudes són Finnish Teens, MJ i Last Machos. Sinikoski també ha treballat com a productor executiu i curador de les exposicions de la Biennal de Hèlsinki des de 2006.

Sinikoski sovint descriu els seus mètodes de producció fotogràfica artística com llargs i lents. Segons Sinikoski, això es deu a l'abast excepcional de la sèrie documental, però també al seu desig de capturar el pas el temps. No busca moments decisius, sinó el sentiment d'estancament just després d'aquests moments.

INSCRIPCIÓ I SELECCIÓ

No hi ha cap mena de limitació d’edat, formació, experiència ni currículum previ per a participar.

És possible presentar més d’un projecte per autor, però s’entendran com a projectes diferents.

Cada projecte ha de pujar-se a través del formulari on s’inclouen les dades personals, un statement del projecte i diverses imatges en JPG i 2 MB max.

La participació de cada projecte implica l’abonament de 10€ en concepte de despeses de gestió de l’activitat, més 80€ (90€ en total) NOMÉS si el projecte és seleccionat.

A la recepció dels projectes s’enviarà un correu confirmant la recepció i es donarà un número de compte per a abonar la inscripció. Els 20€ inicials no seran reemborsats en cap cas.

Aquest primer jurat de selecció estarà format per fotògrafxs i galeristes pròxims al festival, i la seva decisió es farà pública abans de finals de setembre de 2020 a través de la web, xarxes socials i, per descomptat, correu particular.

VULL PARTICIPAR

JORNADA DE VISIONATS

El visionat tindrà lloc el divendres 25 de setembre a la sala de l’Estrella de Vilassar de Dalt.

Hi haurà 2 sessions, una al matí i una altra a la tarda, però cada projecte només pot optar a una sessió.

L’horari serà de 9h a 13h la primera sessió i de 16h a 20h la segona. Cada participant haurà de triar la sessió que més s’adapti a les seves necessitats.

Es prega als fotògrafs seleccionats que acudeixin 30 minuts abans per a poder preparar el material, fer les presentacions, explicar breument la dinàmica de funcionament i així poder començar amb la màxima puntualitat.

Aquesta convocatòria està oberta fins el 21 d’agost i es poden presentar projectes tant finalitzats com en procés.

PREMIS

Els visionadorxs anotaran les seves valoracions durant tota la jornada i amb aquestes, l’organització assignarà els premis que es lliuraràn el mateix dia en finalitzar la presentació de Cristina García Rodero en el Teatre de la Massa a les 20h.

Els premis són:

  • 1 curs de fotografia a cursar en el IEFC valorat en 1000€ aprox (validesa durant els pròxims tres anys)
  • 1 curs de fotografia a cursar a l’Escola FUGA (Seguiment de projectes amb Marta Dahó, modalitat on line)
  • La producció d’un Fotollibre realitzat per Agpograf
  • Col·lecció de llibres de les exposicions de fotografia de la Fundación Mapfre
  • Publicació la revista LF La Fotografia
  • Exposició en la següent edició del festival Revela’T 2021

… i per descomptat, les aportacions, contactes i possibles col·laboracions que puguin sorgir entre fotògrafxs i visionadorxs.

VULL PARTCIPAR