Instal·lació Senderos, de Faustí Llucià

Una pregunta: El sol s'aixeca. Nosaltres amb ell. El seguim. Caminant sempre cap on ell estigui. Tot el matí. Distracció en el memòria girant sobre nosaltres mateixos amb els peus enganxats a terra sense avançar cap al sol.

Una altra vegada en marxa a la tarda, ja fins l'ocàs. Sí, la pregunta: Estarem en el mateix punt de partida de l'inici?

Aquesta instal·lació es composa de 4 càmeres folrades amb plom que contenen la imatge que van captar anteriorment in situ. Són, al mateix temps, càmeres i contenidors de les imatges que van fotografiar.

Les quatre càmeres es troben situades a la mateixa disposició amb la qual es van obtenir les imatges que s'exposen al seu interior. Les càmeres es van col·locar en una cruïlla de camins la orientació era Nord, Sud, Est i Oest. Cada càmera va fotografiar la imatge que tenia al davant i, un cop revelada, es va tornar a col·locar a la càmera perquè aquesta actués d'expositor de la fotografia obtinguda, instal·lant llum al seu interior. D'aquesta manera la càmera és autor i contenidor de la imatge.

La imatge continguda en el seu interior és l'original, sense existir còpies de la mateixa. L'elecció del plom es deu al fet de que és metall però dúctil com la pell. Aïlla i fins i tot impedeix el pas dels raigs X però per altra banda, qualsevol impacte li deixa empremta. La seva protecció és vulnerable. Aquesta instal·lació està vinculada en la seva gènesi al llibre fotogràfic - literari SENDERS, transcrit també en braille.

Material: Plom, fusta i vidre. Ilfochrome Classic, transparències color originals.

Dimensions de cada càmeres 40 x 40 x 40 cm.

Peanes de planxa de ferro de 30 x 30 i 20 cm d'alt

Faustí Llucià

De formació essencialment autodidacta ha desenvolupat la seva tasca en gairebé tots els àmbits fotogràfics: documentació, publicitat, docència i artístic.

En els seus projectes personals dóna prioritat al concepte i al contingut supeditant a aquest la seva resolució formal i tècnica. Aquesta prioritat l'ha portat a desenvolupar alguns projectes més propers a l'escultura, càmeres com a contenidors d'imatges, o recórrer en algun cas a la pintura.

El component literari està present en la seva obra, tant en els seus textos com en les seves imatges, per suggerir lectures i punts de vista personals sobre temes intrínsecs de l'existència com són la vida, la mort, la soledat i, sobretot, la mirada, a través de la qual intentem emplaçar-nos i comprendre'ns.

Lloc: Fàbrica de Cal Garbat. Mossén Jacint Verdaguer, 8. Vilassar de Dalt