Xose Gago Pesqueira

El meu nom és Xosé Gago Pesqueira i vaig néixer a l’agost de 1946, any del qual no recordo res i del que no puc dir res, i que per tant, no dic …

Encara que la meva primera càmera la vaig comprar a Las Palmas de Gran Canària en l’any 1963, va ser el 1971 quan picant-me l’interès per saber de fotografia de veritat , em comprà un curs per correspondència i vaig aprendre algunes coses . Però va ser el 1974 quan de veritat em vaig ficar a la cambra fosca per experimentar i saber per mi mateix ” el que passava per dins ” tant en les emulsions com en els revelats, i amb això va començar la meva veritable vocació, convertida en passió a mesura que em donava compte del gran que és el “món interior” de les emulsions per a les reaccions fisicoquímiques amb la llum i els reveladors, la qual cosa és una “gran filosofia ” impensable per a qui no “entra” en aquest món teòric-pràctic del saber que passa per les “tripes” d’una emulsió i què més passa també quan els electrons cedits per un revelador es posen en contacte físic (o químic, segons es vegi, o ambdues coses simultàniament, com realment és) amb l’halur de plata exposat i amb imatge latent inclosa …

En això, que, a Madrid, a l’any següent, (1975) s’obren exàmens per Fotògraf Professional i allà vaig anar. Vaig aconseguir aprovar i vaig obtenir el “Carnet d’Empresa Amb Responsabilitat ” N º 8300, que expedia el Sindicat del Paper i Arts Gràfiques, el que legalment em va convertir en Fotògraf Professional acreditat. ( Hi havia dotze anys que havien suspès les llicències professionals). Per descomptat, vaig obrir un estudi fotogràfic amb el nom de GAGO FOTOGRAFIA i em vaig dedicar comercialment a l’ofici , mentre em dedicava a experimentar amb els negatius i positius de les fotos que els treia als clients, amb la qual cosa part de la investigació, (que va ser exhaustiva) em sortia gratis …

He de dir que, per donar la major qualitat de tot (negatiu, imatge, etc.) Vaig començar a treballar amb càmeres de 9×12, i només una mica més tard, a mesura que aconseguia per mitjà de l’experimentació, millors resultats en la qualitat de les imatges, vaig passar a treballar en 6×9 , més tard a 6×6, i finalment vaig acabar fent el meu treball en pas universal , fins i tot el treball anomenat ” d’estudi” i fotografies per a publicitat, on totes aquestes modalitats sempre es feien en plaques de 9×12 .

El 1990, (donada la qualitat dels meus productes, tot i que encara quedava molt per la “gran perfecció” dels mateixos) i en companyia de Juan Cancel Rei, vam fundar l’empresa BUENAS IMPRESIONES dedicada a la fabricació de productes químics especials per a la fotografia de blanc i negre, amb unes qualitats desconegudes per a tots els públics dedicats a aquesta professió o afició .

La qualitat dels productes fotogràfics d’aquesta petita empresa fundada el 1990 va ser de tal èxit i renom, que, dos anys després de la seva fundació, ( el 1992 ) vam signar un acord de col·laboració entre KODAK ESPAÑA i BUENAS IMPRESIONES, (fins 1994-1996) en què va canviar la directiva de Kodak Espanya), a canvi d’atendre consultes tècniques de part de clients de Kodak per esmenar problemes químics fotogràfics. En correspondència, Kodak va permetre a BUENAS IMPRESIONES vendre a Espanya material fotogràfic de la seva marca que només es venia al mercat americà  i no s’expedia a Europa .

Durant els anys de la relació amb Kodak Espanya, (1992-95 ) aquests ens van portar en el seu catàleg de productes anunciant com a empresa col·laboradora i recomanant 24 dels nostres productes (de 32 en total) per obtenir resultats diferents als normalitzats, on alguns nostres reveladors fins i tot els feien directament la competència als mateixos de Kodak, com ara el ” Tecnipan”, revelador específic per a la pel·lícula Technical Pan (de Kodak) que li feia competència al seu revelador “Technidol”, sense comparació de resultats a nostre favor, i també el revelador ” Infrared 800″ , específic per a pel·lícula d’infrarojos ( Kodak no tenia un revelador específic per a aquesta pel·lícula de la seva marca) així com el revelador ” ULTRAMAX ” per les pel·lícules Kodak T -Max, els quals reveladors guanyaven amb escreix en qualitat gradacional, gra fi , i microdensitats escalonades fins al punt de no empastar mai els negatius quan hi havia excés d’exposició o errors de revelat, donant sempre negatius d’una qualitat inimaginable en comparació amb qualsevol altre reveladors comercials, de qualsevol marca que fosin.

També hem estat en relacions amb l’empresa Fuji Film i altres que estaven interessades en alguns dels nostres productes, però no arribem a fer fermes les nostres relacions per causes diverses. BUENAS IMPRESIONES es va tancar l’any 2001 a l’any següent vaig obrir l’empresa PRODUCTES GAGO dedicada igualment a la fabricació i productes químics per a la fotografia de blanc i negre, però ja amb productes molts més selectius i especialitzats per a una fotografia més per a sibarites i perfeccionistes, i no tant per la fotografia en general, ja que el mercat estava decaient a gran velocitat donat l’adveniment de l’era digital que arribava imparable per la seva comoditat, la seva immediatesa i la seva gran publicitat per introduir-la al mercat, cosa que va aconseguir plenament en l’any 2004 quan en el Saló “Sonimag Foto” d’aquest any cap expositor va portar als seus estands càmeres analògiques de cap tipus .

Potser, a grans trets, això sigui el més important del meu pas per la fotografia com a afició i professió, alhora . Queden enrere moltes altres coses, però, per a qui vulgui saber més, tot i que allà tampoc està tot, pot veure el meu ” Currículum ” buscant a Internet PRODUCTES GAGO i punxant a l’entrada oportuna, o bé anant ja directament a Fotografiaquimica .