Furgo càmera “Inventari 2014”

Detalls

Guilhem Senges, d’esperit transhumant i interessat pels procediments rudimentaris dels albors de la tècnica fotogràfica, va convertir la seva furgoneta en una càmera estenopeica nòmada. Ha deixat el seu rastre més o menys efímer allà on ha ana , amb intervencions escultòriques com núvols, esferes, bancs implosionant, escales al cel… que després fotografia .Intuïm la voluntat subjacent de desactivar els aspectes apocalíptics (concretitzats en un núvol tòxic, per exemple) carregant de lirisme i misteri les imatges gràcies a la llarga exposició i als processos artesanals tant en la posada en escena com en el revelat .

Arqueòleg nat, al costat del rescat dels orígens de l’art fotogràfic també aplica similar afany recuperador en el reciclatge objectual per fer inventaris de joguines, eines de taller, rodes de bicicleta… A un pas, transvasa aquests assemblages inspirats en el Nouveau-Realisme al llenguatge fotogràfic. Recicla així mateix gèneres com el cinema negre, la ciència ficció, la fotografia eròtica, els fotogrames experimentals de Man Ray o Christian Schad, en una investigació irònica sobre els mites fílmics, les narratives fetitxe, els trasbalsos entre fantasia i realitat, entre imatge latent i presència positivada.

Les contingències que intervenen en el laboriós procés de desarmar i rearmar porcions de realitat formen part de l’obra. Així, la visió resultant serà fruit de l’amalgama de l’atzar i la previsió en la posada en escena del seu propi imaginari, i aquesta visió construïda sobre l’efímer és la que conserva en misterioses càpsules de memòria visual . Experiències permutades en relíquies de temps . ”

Anna Adell, 2014